2022年6月12日日曜日

220606_6団祭り

 ボーイスカウト東村山第6団の集会「6団祭り」が都立野川公園にて行われました。新型コロナの活動自粛もあって、団の皆が集まっての集会は久しぶりです。

 キャンプの一日がテーマとの事で、ボーイ隊は家形テントの設営を行いました。非常に久しぶりのためリーダーのレクチャーを受けながらですが、まぁまぁの時間でそこそこの出来栄えで立てることができました。

 たき火を使っての昼食作り(ボーイ隊は時間の関係でおにぎりでしたが、焼き芋をいただきました)の後、午後は全体ゲーム。ビーバー隊から団委員までみんなで体を動かして楽しい時間を過ごしました。ボーイ隊はサイレントラインというゲームを担当、盛り上がりました。

 天気も良く、緑のきれいな会場、また隊集会で使いたいですね。





 Boy Scout Higashimurayama Troop 6 held a meeting "Troop 6 Festival" at Tokyo Metropolitan Nogawa Park. It has been a long time since the troop gathered together due to the suspension of activities by the new Corona.


 The theme was "a day at camp", and the boy troop set up a tent in the shape of a house. Since it had been so long since they had set up a tent, they were given a lecture by the leader, but were able to set it up in a decent amount of time and with a reasonable degree of success.

 After making lunch over the bonfire (the Boy troop had onigiri (rice balls) due to time constraints, but we had baked sweet potatoes), the afternoon was spent playing games. Everyone from the beaver troop to the troop committee members had a good time moving their bodies together. The Boy Squad was in charge of a game called "Silent Line", which was a lot of fun.

 The weather was beautiful and the venue was green and beautiful, and we hope to use it again for another troop meeting.





0 件のコメント:

コメントを投稿